Перед поїздкою до Відня одразу вирішили — треба ще куди-небудь вибратися на деньок, щоб побачити іншу Австрію. Після довгих обговорень зупинилися на Граці, назва якого має близькі нам слов’янські корені (градец — маленька фортеця). Мої спогади про цьому чудовому місті і лягли в основу цієї розповіді.

Пряникові будиночки

Велике спасибі за розповіді про поїздки, надіслані на конкурс “Історія моєї подорожі” мені на e-mail: [email protected]
Сьогодні Ніколайчук Галина Семенівна, 61 рік, пенсіонерка розповість про Граці.

У першій половині березня ми з чоловіком побували у Відні. Це була вже 3-я поїздка, яку ми повністю організовували самостійно: від замовлення квитків і готелю до вибору маршрутів визначними місцями. До цього, таким же чином, ми побували в Барселоні, Римі.

Наші поїздки передує ретельна інформаційна підготовка. У цьому нам допомагають і книги, і відео, і довідники, і російськомовні карти. Але головний інформаційний ресурс – це, звичайно, Інтернет. Готуємося настільки ретельно, що опинившись у потрібному місці, майже безпомилково орієнтуємося в просторі, як «пішим ходом», так і на громадському транспорті. Перед поїздкою в Австрію ваші посилання, Михайло, були відмінною підмогою.

Знамениті годинник з неправильними стрілками

Спочатку я хотіла розповісти в своєму опусі» про подорож до Відня, але потім згадала, як багато в Інтернеті матеріалів про Відні! І, хоча у кожного – своя Відень, але фотографії та об’єкти уваги приблизно однакові. Збираючись до Відня, ми часто згадували, як статут від звалилися на нас вражень в Барселоні, ми поїхали на цілий день у Монсеррат, і як були щасливі, що там побували! Тому перед поїздкою до Відня одразу вирішили — треба ще куди-небудь вибратися на день (з 6-ти), щоб побачити іншу Австрію. Після довгих обговорень зупинилися на Граці, назва якого має близькі нам слов’янські корені (градец — маленька фортеця). Мої спогади про цьому чудовому місті і лягли в основу цієї розповіді.

Uhrturm — не поцілунок так фото на пам’ять

Від Відня до Граца більше двохсот кілометрів. Не змовляючись, ми вирішили вибрати в якості транспорту швидкісний поїзд ÕBB. Поїхали на 7:02 ранку з вокзалу Wien Meidling, до якого дісталися на метро. Рано встали без проблем, оскільки у нас є свій секрет. Не знаю, чи візьме хтось на замітку наше «ноу-хау», але ми ніколи не переводимо годинники, приїжджаючи в Європу. На цей раз різниця в часі між Санкт-Петербургом і Віднем було 3 години, і ми, не порушуючи своїх біологічних годин, вставали в 9÷9:30 по Пітерському часу, але були найпершими туристами за місцевим часом. Коли ж годин в 6÷7:30 вечора (по європейськи) втомлені, ми «завалювалися» у готель, на наших годинниках було час відпочинку і підготовки до сну. О-О-дуже зручно! Ніяких тимчасових «ломок»!

Золотий вагон біжить — гойдається

Дорога в Грац – це казка! Гориста місцевість, снігові відкоси, мости, тунелі — запаморочливі види з вікна. Пряникові містечка змінюють один одного. Відірватися від вікна було неможливо, тому час промайнув непомітно. Приємним сюрпризом став пересувний кавовий автомат зі знаменитої віденської випічкою протягом всієї поїздки. Обслуговувала його приємна українська дівчина, погано говорила на всіх мовах (маю на увазі німецьку, англійську і навіть російська). Єдина прикрість – велика швидкість, дощ і бруднуваті вікна не дозволили зробити гарні знімки через скло (на відміну від іспанської поїздки в Монсеррат).

Куди-й-то я забрів

Прибутку в Грац досить рано. Йшов дощ. Чашка кави в привокзальному кафе – і в путь! Маленький замок на пагорбі Шлоссберг побачили відразу від вокзалу, тому сміливо рушили в місто. Як я вже говорила, ми маємо звичай ретельно готуватися до поїздки, тому Грац я полюбила ще в Петербурзі. Особливо мене заінтригували 2 об’єкта сучасної архітектури, відкриті з нагоди перемоги Граца в номінації «Культурна столиця Європи» в 2003 році. Це острів-міст Murinsel у вигляді гігантської морської раковини. Раковина з’єднує береги річки Мур, а в її центрі розташований концертний зал на 350 місць. …і Kunsthaus Graz (як його любовно називають жителі Граца — «дружній інопланетянин».

Перлини сучасної архітектури

Kunsthaus Graz є яскравим орієнтиром, його видно звідусіль. Побачивши його, ми відразу вирішили йти і «вкушати» сучасне мистецтво (тим більше, йшов дощ). Експозиція цього музею весь час змінюється. На момент нашого відвідування там було 2 виставки: велике європейське уявлення інсталяцій (про нього ми чули напередодні Euro News) та виставка сучасного бельгійського художника Берлінде де Брейкере. Як виявилося, ми були не зовсім підготовленими до такого мистецтва, хоч і вважали (наївні!) себе любителями модернізму в усіх його проявах.

Між двох веж

Опишу одну з інсталяцій: на екрані молода жінка говорить німецькою якусь фразу (мені здалося «Свободу Франції!»), і в неї стріляють. Стрілка не видно. Кров тече по обличчю і тілу, вона повертається на 90° і знову каже, а в неї стріляють… Так триває більше 2-х годин (точний час вказано на табличці).

Надійний чоловік

Здивувало, що серед цього торжества натуралізму бродили молоді родини з маленькими дітьми. Все ж, невичерпна у європейців тяга до прекрасного! І раптом, серед нагромадження розчленованих трупів майнув чудовий вид з амбразури «космічного прибульця» на фортецю Шлоссберг! Порадували і види міста з оглядової площадки цього сучасного чудовиська!

Навпростець швидше

Гуляючи по залах, ми обсохнули і тому кинулися на штурм міцної фортеці. У нас було 3 варіанти підйому: фунікулер, швидкісний ліфт або вирубані в скелі нескінченні сходи. Росіяни не шукають легких шляхів, тому ми вибрали ступені – і не помилилися! Два наступних за цим години ми піднімалися і захоплювалися, захоплювалися і піднімалися, потім спускалися і захоплювалися… Якщо описати наші емоції по 10-бальній системі – то це було 100!

Майже як у Пітері — вид на Адміралтейство

Коли ми ще збиралися у Грац, мені хотілося почути годинник на Площі дзвону (Glockenspielplatz) і побачити дерев’яні фігурки хлопчика і дівчинки, що з’являються з-за стулок в певний час. Але нам вдалося пережити набагато більш сильні почуття – опівдні ми перебували на вершині гори і, раптом, одночасно у всьому місті задзвонили дзвони всіх соборів Граца. Це був нереальний звуковий ефект.

Старина трамвайної павутині

Грац називають містом-музеєм. Наш список жаданих пам’яток був занадто довгим для одного дня. Це і головна площа (Hauptplatz), і Ландхаус, і Мавзолей імператора Фердинанда II, і Ратуша Граца, і Ботанічний сад, і Опера Граца… Але, якщо б я зараз спробувала описати все, що ми встигли побачити – не вистачило б і 100 сторінок.

Торжество реклами

Завершальну крапку в нашому австрійському марш-кидку поставив обід в італійському ресторані з видом на історичну будівлю XIII століття. До цього моменту ми вже трохи стомилися від традиційних австрійських делікатесів (віденських шніцелів і захеров). Це було торжество італійської кухні з салатом на весь стіл!

Фрески дощу не бояться

Повернулися до Відня поїздом на 19:30. Їхали з гірськолижників і студентами, повертаються до Відня після вихідних днів. Це було повне занурення в австрійську ауру з воркующей балаканиною дівчат і плюшками-сосисками з прогулянкових рюкзачків — від дбайливих австрійських матусь.

Луэгг — зазирни за кут (в кондитерську)

Шумні води Мура

На закінчення своєї розповіді скажу одне: якщо ви хочете побачити не тільки імперську Відня і «дворценосный» Зальцбург, а РІЗНУ Австрії в мініатюрі – їдьте в Грац!
НЕ ПОШКОДУЄТЕ!

Цього пам’ятника в списку не було

Санкт-Петербург, 16.05.2013 р.

Як я економлю на готелях?

Все дуже просто – шукайте не тільки на букінгу. Я віддаю перевагу пошуковик
RoomGuru. Він шукає знижки одночасно на Booking і на 70 інших сайтах бронювання.

Готелі зі знижкою тут

Скачати путівники

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here